الصفحات

٠٦‏/٠٦‏/٢٠٠٩

تعالى يا ام محمد، وانا اعرفك انت مين؟


تعالى يا ام محمد، وانا اعرفك انت مين؟

اعرفكم بأم محمد ، دى واحده كده ساكنه عندنا فى البيت عاملة ذى الوحوش طريقة كلامها واسلوبها مقذذين بيكون عندى رهبه بشكل غير طبيعي منها ومش عارفه ايه السبب .
المهم عايزنى ادخل فى الموضوع على طول ولا اتكلم على ام محمد شوية ، اصل لو قلتوا اتكلم على ام محمد شوية مش هبطل كلام ، فمن الاحسن ادخل فى الموضوع على طول ، شوفوا بأه وانتوا احكموا ....
فجأة وانا قعدة على الكمبيوتر وبكلم ناس على النت لقيت سلك النت اتشال من عند ام محمد .
فندهت وقولت: `يا سلمى ..، يا سلمى ..`
مين اللى رد عليا..؟؟؟، وقالتلى: ` نعم يا اسماء `،
فرديت وقولتلها: ` ايوة يا طنط سلك النت مفصول ` ،
قالتلى:` اه بس احنا مش فاضين دلوقتى يا اسماء` ،
فرديت وقولتلها :` طيب يا طنط ` ....
وبعدها دخلت الاوضة وحكيت لاختى على كل اللى حصل ،
فردت وقالتلى ` البسى واطلعى اعملى انت السلك `،بمعنى اصح (قعدت تسخن فيا)،
فطلعت لقيتهم بينظفوا الشقة ، فقلتلهم : `عايزة اظبط سلك النت `
، فبنتها ردت عليا : ` انا شلت السلك علشان مايتقطعش يا اسماء` ،
فقولتلها: `طيب بسرعة والنبى علشان عايزة النت اصلى بكلم ناس مهمين اوى` ، وفجأة ام محمد دخلت فى الكلام ذى (القضا المستعجل) ،
فقالت: ` بسرعة اه بسرعه اه هنعملهلكم بسرعة` ، (وفى نبرة صوتها سخرية واستهزأ بطريقة مش كويسة) ....
فنزلت من عندها وانا مضايقة فقولت لمامتى واختى على اللى حصل ..
فردت ماما بكل لا مبالاه : ` وفيها ايه يعنى يا اسماء هى طريقة كلامها واسلوبها كده لازم نتعود عليها ` ،
فردت اختى: ` هى بتحسيسنى ان احنا اللى ساكنين عندها مش هى اللى ساكنة عندنا ` ، فرديت وقلت لماما:` واحده غيرك كانت هزأتها ومرمتت بكرامتها الارض` ،
فردت ماما: ` انا ، انا اعمل كده ، انا انزل مستوايا للبيئة دى ` ،، وانتهى الحديث على كده....
وقعدت بأه أبرطم بالكلام واشتم فيها وانا مضايقة ومخنوقه ، وبالصدفة ليقتها حطط سلك النت ، فسكت ومن هنا حسيت انى ذى الكلب لما نرمى له عظمة فيكف عن النباح . فزعلت جدا من الموقف ده .....
ياترى بأه انتوا شايفين مين اللى غلط فينا انا ولا تلك المتوحشة!!!؟؟؟؟.........

هناك تعليقان (٢):

عالم ماريونت يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه

ام محمد دي زيها كتير
انا شايفة ان احسن تعامل مع الي زيها انك تتجاهليها تمااااااااااااااااااما

يعني ولا كأنها بتقول حاجة
طبعا لما تعدي حدودها لازم توقفيها بس بردو مش على طول يعني

مدونتك تحفة يا سمسمتي

:)
رنا

أسماء أحمد فى حفلة تنكرية يقول...

ماجبوتنيش بردو يا رنا...
مين اللى غلط فينا انا ولا تلك المتوحشة؟؟؟